Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Jumaat, 12 Ogos 2011

Aku Insan Biasa

Aku punya hati dan perasaan sama seperti insan biasa..
Normalkah aku jika hidup tanpa perasaan..
Dengan bekalan hanya senipis iman didada..
kadang-kadang goyak juga imanku bila di duga..
Namun aku masih bersyukur pada yang Maha Esa..
Kerana imanku masih terpelihara..
Daripada terus menyumbang dosa..


Hati..
Aku tahu aku tahu ape kehendakmu..
Hiasan dunia sangat indah di matamu..
Namun percayalah pada pada penciptamu..
Jika dia sudah tercipta untukmu..
Kebahagiaan pasti akan kau ketemu..


Sabar..
Berertikah SABAR bila tidak diuji?..
Namun aku masih percaya lagi..
Pada kalimahMu yang suci..
"Manakan tercipta sesuatu untuk perkara sia-sia"..
Bukan Allah tidak tahu hidupmu derita..
Itu lah hebatnya maha pencipta..
Yang mengetahui isi hati manusia..
Mungkin enak disampingnya bilamu derita..


Sekian Bingkisan Insan Biasa..

Tiada ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari