Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Jumaat, 17 Ogos 2012

Wahai Orang yang lembut hatinya


Teristimewa buatmu yang pernah hadir dihatiku..
Walaupun kita tak pernah bertemu, namun hadirmu selalu menemaniku..
Sebelum ini belum pernah aku mencoretkan sesuatu untukmu..
Aku tak berani ungkapkan rasa itu..
Tetapi tak tahu kenapa hati ini teringin menulis sesuatu untukmu..
Walaupun kamu tidak tahu rasa itu,
aku akan tetap menunggu…

Wahai orang yang lembut hatinya..
Entah dari mana aku mulai menyusun kata – kata untuk mengungkap segala sedu – sedan dan perasaan yang ada didalam dada. Saat kau baca coretan ini, anggaplah aku ada di hadapanmu, kerana rasa kasihku padamu.

Wahai orang yang lembut hatinya..
Hadirmu tiada ku duga. Pertemuan denganmu tiada pernah ku kira. Semua itu adalah sebuah rahsia. Pastinya Allah ada rencana untuk kita semua. Sedikit pun aku tak mengenalmu bahkan namapun ku tak tahu. Pertama kali pertemuan itu telah buat aku suka padamu.

Wahai orang yang lembut hatinya..
Walaupun dirimu tidak sesempurna harap, tetapi hatiku tertarik dengan agama padamu. Namun aku sering berbohong pada diri, menyembunyikan rasa cinta sekian lama di dalam hati. Bukan ku tidak berani meluahkan rasa hati, tapi ku takut hanya berharap pada yang tak sudi.

Wahai orang yang lembut hatinya..
Aku simpan hajat dihati. Ku mengadu kepada Allah segala kerinduan, Istikarah cinta ku dirikan, Doa-doa dihulurkan. Supaya Allah mendatangkan keyakinan, mendekatkan hati dua insan, ikhlas dalam setiap perbuatan, Suci daripada segala kemaksiatan dalam membina baitul islam.
Wahai orang yang lembut hatinya..
Sebenarnya aku tidak layak pun untuk menulis semua ini untukmu. Tetapi rasa hormat dan cintaku padamu yang setiap detik membesar didalam dada terus memaksa. Aku sebenarnya merasa tidak  layak untuk menagih cintamu tetapi apa yang mampu dibuat oleh makhluk yang daif  seperti ku ini.

Wahai Orang yang lembut hatinya..
Adakah aku salah menulis semua ini? Segalanya menderu di dalam dada dan jiwa. Sudah lama aku menanggung nestapa. Hatiku selalu kelam oleh penderitaan. Aku merasa kau datang dengan seberkas cahaya kasih sayang. Belum pernah aku merasakan rasa cinta pada seseorang sekuat rasa cintaku padamu. Aku tidak ingin menganggu dirimu dengan kenistaan kata-kata  yang tercoret dalam bingkisan ini. Jika ada yang bersalut dosa, moga Allah mengampuni.
Aku mengharapkan kau menjadi milikku suatu hari nanti. Semoga  Allah memperkenankan doaku. Maafkan aku andai apa yang aku tulis ini membuatkan sesetengah orang tidak menyukainya, maafkan aku..

Dengan Syawal Menjelang tiba, Ku mohon ampun segala dosa andai coretan ini mengganggu jiwa . Walaupun aku masih ragu akan semua itu, tetapi semuanya aku serahkan pada sang pemilik hati ini..


kredit                                  : 
http://akuislam.com
Edited by                     :MfBi90

Tiada ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari