Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Ahad, 3 Mac 2013

Buat Temanku




Teman ,
Andai percintaan itu indah ,
Indah lagi persahabatan kau dan aku ,
Andai bintang menyinar kerana cahayanya ,
Persahabatan kita menyinar kerana utuhnya ukhuwah ,
Andai bunga itu indah kerana harumannya ,
Hubungan kau dan aku indah kerana jalinannya ,

Andai awan bisa melakar ,
pasti tercoret kisah kau dan aku ,
kerana kisah kita tiada akhirnya .
Andai Muhammad sebuah kisah kesempurnaan ,
Andai Laila Majnun sebuah kisah percintaan ,
Andai Umar sebuah kisah pemerintahan ,
Maka kau dan aku ,
Sebuah kisah persahabatan .

Teman ,
Andai persahabatan ini terurai ,
Takkan mampu aku harungi ,
Semua dugaan yang mendatang ,
Takkan mampu aku berdiri ,
Seteguh ini !

Biarlah persahabatan kita ,
Tetap utuh walau badai melanda ,
Biarlah persahabatan kita jua ,
Tersergah di mata dunia ,
yang penuh warna warni .

Perjuangkanlah persahabatan kita ,
Yang telah lama terjalin ,
Biarlah antara kita ,
Umpama ombak dengan pantai ,
Yang sering berhempasan ,
Tetapi sentiasa bersama .

Indahnya persahabatan kita ,
Tidak terucap dengan kata - kata ,
Hanya kita yang tahu ,
Andai aku bisa laungkan ,
Ingin aku menggegarkan dunia ,
Tentang persahabatan kita berdua .

Andai ini adalah persahabatan ,
Akan aku menjadikan persahabatan ini ,
Seperti cinta Romeo dan Juliet ,
Jika aku , kau lukai ,
Akan ku kesepian selamanya .

Teman ,
Andai aku sahabat sejatimu ,
Janganlah kau berpaling dariku..
Sesungguhnya aku sangat memerlukan sahabat
SEPERTIMU..

1 ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari