Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Sabtu, 11 Januari 2014

JPRK 2014

Assalamualaikum..
Alhamdulillah selamat sampai ke rumah tercinta lagi minggu ini..Jika sebelumnya aku pulang kerana semata-mata kerinduan kepada keluarga tercinta. Tapi kepulanganku ke rumah minggu ini jauh lebih daripada itu. Rasa ingin menenangkan dikiran dari bebanan tugas. Bukan lari dari tanggungjawab, tapi mencari ketenangan untuk menerima sesuatu ketentuan dengan hati terbuka. Alangkah damainya rasa dihati bila menjejakkan kaki di rumah dan melihat senyuman manis ibu bapa tercinta dan adik tersayang. “hai balik lagii” kata umi..Hanya senyum mampu kuhulurkan bersama kucupan salam..
Niat dihati untuk memulakan semester ini dengan tenang dan gembira, namun semua tu  jauh berbeza seperti yang diimpikan. Ceritanya bermula dengan pemilihan Ahli Lembaga Koperasi. Alhamdulillah saya terpilih dengan cadangan seniur dan mendapat persetujuan rakan2. Walaupun masih belum berpengalaman memegang jawatan ALK ni. Tapi, insyaAllah berbekalkan minat dan pengalaman menyertai kursus Koperasi sebelum ni dpt dijadikan panduan.
            Kemudian, bermula dengan semester 7 ni. Sekali lagi saya diberikan tanggungjawab/tugas sebagai Ketua Unit Matematik 1. Walau hakikatnya orang lain yang sepatutnya menjadi KU pada semester ni, tapi atas lantikan pensyarah saya terpaksa menerima dengan hati terbuka.
            Saya ingatkan dengan memegang jawatan itu semua sudah menyelamatkan diri daripada memegang jawatan lain. Tapi, apa yang terjadi jauh lebih teruk daripada yang disangkakan. Minggu ni, saya sekali lagi diberi bebanan tugas dan amanah jauh lebih berat daripada sebelumnya. Kali ni saya diberi tugas sbg pengerusi Jawatankuasa Pilihanraya Kampus 2014.. Argggggg...Why always me????..Apakah sebenarnya rahsia disebalik semua ni?? Ya Allah, permudahkan segala urusanku..
            Memegang jawatan sebagai pemimpin ini tidak semudah yang digambarkan. Mustahil seorang pemimpin mampu memuaskan hati semua orang. Hatta kebijaksanaan kepimpinan Rasulullah saw pun dipertikaikan oleh kaum musyrikin. Inikan pula saya yang hanya berbekalkan pengalaman sbg Jawatankuasa Perwakilan Pelajar ketika umur setahun jagung..
            Walaupun begitu, dengan amanah yang diletakkan insyaAllah saya akan melaksanakan tanggungjawab ini sebaik mungkin. Kekurangan diri dalam memimpin saya dahulukan dengan ampun maaf. Cemuhan dan teguran sebahagian kalian saya akan jadikan batu loncatan utk terus berjaya dan perbaiki kesalahan diri.

Semoga Proses Pilihan Raya Kampus IPG KDRI 2014 ini berjalan lancar..Amin

JPRK IPG KDRI 2014

10.01.14
0025

"Pemimpin yang berjaya ialah orang yang boleh mengawal komunikasi dengan orang yang lebih atas daripadanya dan boleh mengawal komunikasi dengan orang yang lebih bawah daripadanya."

mfbi14

   

Tiada ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari