Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Sabtu, 21 Julai 2012

Saya Tak Tahu Nak Kata Apa

Orang lain petah berbicara,
Setiap kata penuh bermakna,
Elok didengar keinsafan dirasa,
Menjadi pedoman untuk semua,
Tapi saya tidak sehebat mereka.


Orang lain petah berbicara,
Bicara diisi dengan kata pujangga,
Pujangga dihiasi dengan keindahan bahasa,
Bahasa diterbitkan mengikut nada,
Nada dialunkan mengikut suasana,
Tapi saya tidak sehebat mereka.


Orang lain petah berbicara,
Hujah dikeluarkan dengan fakta,
Fakta berpaksikan dengan dalilnya,
Al-Quran sebagai rujukan utama,
Al-Hadis disertakan dengan perawinya,
Tapi saya tidak sehebat mereka.


Orang lain petah berbicara,
Selingan dimasukkan dengan lawaknya,
Lawak spontan memeriahkan suasana,
Membuat hati menjadi gembira,
Tapi saya tidak sehebat mereka.

Saya tak tahu nak kata apa,
Saya karang ni pun xtahu kenapa,
Sekadar mengisi luangan masa,
Sementara masih punya idea,
Sajak kosong kurang bermakna,
Kerana saya tidak sehebat mereka.


MFBI90






1 ulasan:

Cik Cahaya berkata...

Setiap manusia itu ada potensinya yang tersendiri :)

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari