Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Isnin, 10 Februari 2014

Memasang impian

Assalamualaikum..
Dalam kesibukan seharian..bnyak mana amalan yang kita buat utk mendekatkan diri kita kepada Allah swt dan bnyk mana perbuatan yg kita lakukan yg mendapat kemurkaan Allah swt.
       
       Dalam kesibukan praktikum, sy pun xtahu kenapa tiba2 rasa mcm nak menaip jgk kat sini..Open facebook..just looking for too many post which not related to me anything. So, just open n minimize that one.



      Personaliti diri..For those who are know me, i don’t know clearly what ur perception on me out there ..mungkin sesetengah orang anggap aku ni baik dan beriman sebab sll senyum dan pergi ke surau..Ada sesetengah anggap aku POYO sbb berlagak “hansom” kononnya..Ada sesetengah anggap aku ni jahat sbb sll kacau org terutama classmate sendiri..Ada sesetengah anggap aku ni sombong sbb x tgk orang kalau berselisih tepi kaki lima.. xtau  laa nak kata.. Bila aku jadi baik sangat, sebarang kesilapan kecil yang aku buat mesti org highlight “ fath2din tu nampak je baik, tapi ____ “ ..bla3 . Tapi bila orang kurang baik, “ kau tgk Ali tu, nampak je gengster gtu, tapi aku nampak dia g surau smlm”..

       Eh apa ye motif aku nk tulis ni sebenarnya.. aargggg...aku x tress pape pun.. tapi sbb pe aku nk menulis jgk mlm2 mcm ni walaupun esk ada kelas..

       Apa pun, jadi lah diri sendiri. Jaga iman, jaga hati, jaga budi pekerti, jangan 
lari daripada landasan agama walaupun dimana kamu berada.. Alhamdulillah walaupun aku dibesarkan oleh ibu bapa bukan dari golongan ustaz/ustazah, tapi mereka telah mendidik aku untuk mengamal nilai agama dalam kehidupan. Dalam keinginan seorang remaja, Alhamdulillah aku sering diselamatkan oleh Allah swt drpd hanyut mengikut arus barat. Allah swt campakkan rasa malu dalam diri..

       Ok lah..aku pun xtau dah apa bende dah yang mengarut ni..Usahlah berfikiran pada sesuatu yang sudah tidak pasti. Aku tahu matlamat itu perlu ditetapkan setinggi bintang dilangit. Ckp mmg senang kan..Namun, usah bermimpi menggapai bintang andai bulan tidak kelihatan..this one is more suitable quote for me this night.

       Beginilah kehidupan...memang kehidupan ini memerlukan perancangan. Sbb sesiapa yang gagal merancang, sebenarnya dia dah merancang untuk gagal. Walaupun kita dah merancang, tp perlu juga ingat bahawa untuk berjaya dengan perancangan itu tidak semudah yang dijangka. “Sebab merancang untuk berjaya lebih sukar daripada merancang utk gagal” .. Semoga kita berjaya dalam membuat perancangan..

       Kepada kawan yang praktikum : Selamat membuat perancangan pengajaran harian & ajar anak murid elok2

       Kepada semua rakan2 dan pengunjung blog : Tatapkanlah matlamatmu setinggi bintang dilangit. Seandainya bintang x kelihatan, sambutlah bulan itu terlebih dahulu sebelum ia hilang dari keheningan kabus malam.

       Saya Muhammad Fathuddin, memohon seribu kemaafan andai ada salah laku yang mendatangkan rasa tidak selesa kalian.. Andai umur saya tidak panjang, ampunkanlah dosa saya..

Ok, cukup dulu sampai di sini..Penulisan ni xde kena mengena dengan individu khusus pun..hanya sekadar detik hati meluahkan isi dari kedinginan malam..

  
1.40 a.m
11.02.14

mfbi14

Tiada ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari