Senarai Blog Saya

welcome

"Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.".

assalamualaikum

Photobucket

menu

Home About me Picture Video Facebook

Jumaat, 15 Jun 2012

Malam terakhir dirumah cuti ni..

3 Minggu cuti sudah menghampiri pengakhiran..
Esk dah jadi sabtu terakhir di rumah pada cuti ni..

Jadi mlm terkahir ni sempat jgk g dgr forum mengenai "pengaruh golongan ke-3 dalam PRU 13"

Antara panel2 nye :




Panel dlm forum ni terdiri drpd Dato Nik Amar, Exco Kerajaan Negeri Kelantan Kelantan, Dr Yusri, bekas Pengerusi ABIM, Utz Fauzi, NP ISMA, Dr Nazri, Pensyarah UIAM..moderator..x ingat namanya..

Forum ni pada asalnya ingin melihat pendapat panel2 yang merupakan terdiri drpd org Akademik, NGO, dan ahli politik..Jadi ramai org datang ni nak lihat hebatnya Forum yg terdiri dprd org hebat..

Pada permulaan forum yang diulas oleh Dato Nik Amar sangat menarik dan menghangatkan suasana forum malam ni..Tetapi suasana gemuruh sunyi sepi bak diulik mimpi apabila gaya seorang pengarah pengurusan strategik mula berbicara..saya yang merupakan salah seorang hadirin yang hadir sangat sedih dan membuang masa bila mendengar seorang ahli akademik bercakap seolah-olah tidak kenal "akal kepala"..Bagaimana seorang panel ahli akademik yang menjawat jawatan sebagai pengarah plannning strategic sebuah Universiti bercakap seperti seorang yang sangat cetek ilmunya..Soalan yang dikemukakan langsung tidak berjawab..

secara ringkasnya, apa yang kita nampak hari ini organisasi pergerakan islam yang ada di Malaysia seperti ISMA banyak mengeluarkan artikel-artikel mengenai kelemahan PAS..Namun, malam ini utz Fauzi memberi penerangan bahawa mereka bukan sahaja mengeluarkan artikel kritikan terhadap PAS, malah artikel2 mereka juga turut membuat kritikan terhadap UMNO,,tetapi artikel mereka telah dimanipulasikan oleh akhbar..sebaliknya artikel kritikan terhadap PAS diangkat oleh akhbar2 tempatan utk tatapan umum..Itulah masalah negara kita sekarang ini..

Cukup lah dulu disini..lain kali sambung lagi kalo ada peluang..

Tiada ulasan:

Well done

Well done
Satu hati satu matlamat

Cari Blog Ini

Kata Jejari